Länge leve Blondinbella - generationen!

Börjar bli så otroligt less på att bli kallad ''den blåsta generationen'' hit och dit i dags & kvällstidningar. Äldre människor klankar ner på oss ungdomar hela tiden. Vi gör aldrig något som är bra, vi är lata och tillbringar den mesta tiden vid datorn. Okej, vi vet att det finns dessa ungdomar som bara gör endast det. Men snälla, dra inte alla över samma kant.

Detta kom till när Blondinbella uppmärksammade en artikel i aftonbladet skriven av Ann Charlotte Ahlstadt där hon skrev att vi unga skulle vara en blåst generation. Blondinbella skriver sedan en artikel med svar på tal, hur hon tycker att det ser ut och hur det verkligen är. Svar på detta får hon bland annat av Unni Drougge.

''Jag bekymrar mig nämligen över de smarta tjejerna
och över att blondinbellorna står i vägen för dem.'' citerat Unni Drougge

För det första tycker jag verkligen inte att Blondinbella skriver en modeblogg. Långt ifrån. Hon skriver om sina dagar, kommer med tips som du kan använda dig av för att nå dina mål och marknadsför samtidigt sina egna bolag, tidningar böcker etc. Inget fel med det? En ganska neutral blogg om man jämnför med Kissie, hon har ju verkligen förstört för många tjejer med sitt jävla anorexia ideal. 

Sedan ska vi komma ihåg att märket Blondinbella idag är inte vad det var när hon startade sin blogg. Hon startade bloggen som en blåst fjortis som gjorde bort sig en hel del (det håller jag med om) men hon fick läsare på det sättet. Ungefär samma sak som att leta kunder och få dom att stanna. Hon ändrade sin image och började arbeta på riktigt, kämpa för det hon verkligen ville.

Att blondinbella också fått allt serverat på ett silverfat det tror jag inte längre på. Däremot har hon som jag förstår det en framgångsrik pappa. Han har säkert kunna ge henne en del erfarenheter och tips. Alltså värdefull information till att kunna driva ett företag. Jag tror säkert han hjälper henne, men jag tror inte han fixar henne en tidning, en bok, flera bolag etc. Detta jobbar hon ju för sin egen del, inte är det väl hennes pappa som skriver böckerna tror ni? Nej absolut inte. Han har hjälpt henne, men inte till framgång. Han har gjort precis som en pappa ska göra, finnas vid hennes sida. Hon har arbetat och förtjänar väldigt mycket beröm. Rubriken ''Ni måste sluta credda min pappa för min framgång'' är så jäkla passande på Blondinbellas senaste svar på tal.

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!