Nolltolerans mot alkohol/droger i trafiken!

Riskettan utbildningen var mycket givande tycker jag. Mycket som man fått repetera men det ser jag bara som en bra grej. Att kursen kostade 700 kronor tyckte jag inte var farligt, helt klart värt pengarna. I tre och en halv timme satt vi och diskuterade om trötthet, droger och fortkörningar i trafiken etc.

Den här & den här fick vi se, väldigt bra filmer som verkligen visar ett budskap, kör inte full och kör inte för fort! Vad som helst kan hända. Och om ni skiter i era egna liv, tänk på andra människors liv. Dom kanske inte vill dö av att bli påkörda av en alkoholist eller av en person som bara vill komma hem fort efter jobbet.. Tål att tänkas på. Själv vet jag med säkerhet att jag aldrig skulle sätta mig i en bil och riskera andras liv med flit.

Och alla som kört full eller galet för fort och har gjort det till en vana, jag skäms för er!

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!