Kloka ord från en klok kvinna ;-)

Man kan aldrig dömma (stavning?!) en människa som gjort något dumt för länge sedan, vi lever i nuet. Och framtiden har inte en innebörd av det som hänt förut i livet. Se framåt. Visa din familj och dina nära respekt, nu & föralltid. Bara en tanke till er där ute som dömmer någon gång på gång!

Jag har fått höra dittan o dattan hela mitt j*vla liv om folk som gjort något dumt för 20 år sedan och dom får ta skit än idag. Det här håller verkligen på att hända en annan väldigt nära person till mig, och jag känner bara nej för helvete, nu får det vara nog!!!!

/ Evelina ''kvinnan med sunt bondförnuft'' Hedlund

Kommentarer
Maria Piteå

jag håller med dig. det som är värst är att har man gjort något misstag för 20år sedan så får man lida för det resten av sitt liv och det tycker jag är fel, för människor kan förändras.Bara som exempel folk som har alkohol eller drog problem och sedan bestämmer sig för att bli nyktra, dom blir alltid dömda för det resten av sitt liv fastän dom kanske varit nyktra i flera år så blir dom ändå dömda för misstaget de begick för många år sedan. detta är hemskt och vi borde bli bättre på att ej dömma folk för dessa misstag. för alla gör vi misstag stora och små men man ska inte behöva lida hela sitt liv för dessa misstag.



Hoppas din vän ej ska behöva bli dömd och att allt ordnar sig,



Maria



2011-03-14 @ 10:02:52


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!