''Om betydelsen av hjälp utifrån''

För några dagar sedan mejlade jag en tjej på aftonbladet som jobbar med Barnfattigbloggen. Jag har blivit så berörd av vad hon och hennes kollega gör. Dom ger en röst åt alla de människor som är fattiga, uppmärksammar och arbetar för att det ska bli förändring. 

Jag mejlade och berättade hur jag haft det, att man kan vara lycklig även fast man inte har några pengar. Att jag sällan kunde hitta på saker med min mamma som att åka på semester osv. Men jag hade den fantastiska möjligheten att träffa två underbara människor som sedan blev min stödfamilj. Deras hem var mitt hem och vi gjorde massor av saker tillsammans. Samtidigt fick min mamma avlastning på helgerna vilket innebar att hon kunde vila upp sig och samla krafter. För det är väldigt svårt att vara ensamstående med barn.

Igår ringde Kristina mig och jag fick svara på några frågor.
Hur resultatet blev får du själv läsa!

Om ni klickar på bilden nedanför kommer ni till blogginlägget med min intervju.

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!