Sanningen om Piteå..

Varje morgon surfar jag in på Piteå Tidningen och kollar om det finns något intressant att läsa om. Det finns det alltid, i varje fall om man kollar på de sidor som man själv kan kommentera på. Och för det mesta står det i  kommentarerna hur tråkigt Piteå är och att det aldrig händer något! Alla är så fruktansvärt less Piteå och det har ingenting att erbjuda.... Men snälla, varför bor ni här då?

Piteå har sina brister, visst är de så, det har alla städer. Men alltså tycker man inte om att bo där man bor så flyttar man ju. Och ditt liv och hur Piteå ser ut för dig det har du stått för själv, bildat dina egna uppfattningar om hur det är osv. För det är bara vi själva som gör det till va det är.


Så kan alla bara sluta vara bitterfittor (ursäkta språket) över den här stan? För mig är Piteå ''hemma'' och en stad jag troligtvis aldrig skulle kunna flytta ifrån. Nu säger jag inte att alla ska tycka som mig men vi som tycker om Piteå ser gärna att ni som bara klagar på den här stan flyttar, långt, långt bort...

Kommentarer
Jennie ♥

hoppas du haft en bra dag? :)



Blogg: http://jennsiii.blogg.se/
2011-01-29 @ 22:13:09


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!