En ängel med vingar utav guld...

Jag önskar mig ett par vingar då mina ben inte bär,
så jag kan flyga till en plats där det inte existerar några besvär.
Inte för en evighet utan endast för ett tag,
tills jag känner att jag orkar ta mig igenom även den stormigaste dag.
Jag önskar mig en ängel med vingar utav guld,
en ängel jag kan belasta med all min skam och skuld.
Alla känslor jag bär i mitt hjärta som jag inte behöver ha,
men som jag ändå tar på mig kan ängeln komma och ta.
Jag önskar mig en framtid utan vingar på min rygg,
en framtid då mina ben alltid bär och jag kan känna mig trygg.
Då ängeln vid min sida kan flyga till en annan famn,
då jag känner i mitt hjärta att jag äntligen hittat en trygg hamn.Mås
Måste bara lägga upp en dikt som min syster skickade mig igår.. Jag tyckte den var så vacker!

Jag önskar mig ett par vingar då mina ben inte bär,
så jag kan flyga till en plats där det inte existerar några besvär.
Inte för en evighet utan endast för ett tag,
tills jag känner att jag orkar ta mig igenom även den stormigaste dag.

Jag önskar mig en ängel med vingar utav guld,
en ängel jag kan belasta med all min skam och skuld.
Alla känslor jag bär i mitt hjärta som jag inte behöver ha,
men som jag ändå tar på mig kan ängeln komma och ta.

Jag önskar mig en framtid utan vingar på min rygg,
en framtid då mina ben alltid bär och jag kan känna mig trygg.
Då ängeln vid min sida kan flyga till en annan famn,
då jag känner i mitt hjärta att jag äntligen hittat en trygg hamn.

Kommentarer
mamma

lskar dig, ja man kan behöva en ängel ibland, ibland när jag hade det jobbigt så låtsades jag att min morfar och mormor i himlen såg mig och hjälpte mig igenom allt de svåra, men de är endast jag själv som kan ändra mina egna tankar och känslor, och hur jag ska bemöta allt, kanske förstår du om några år varför jag handlat som jag gjort i mitt liv , älskar dig :)



Blogg: http://lulecarola.blogg.se/
2011-01-30 @ 00:24:03


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!