Jobbgarantin

Ja vad har jag hunnit med sen sist? Inte är det mycket. Helgen har varit lugn och skön, bara varit hemma lagat mat och sett på tv och diverse filmer. I fredags var jag hos Alexandra och såg deras nya hus. Mycket fint! Blir mycket de närmsta helgerna så utvilad kan man lungt säga att jag är..

Har även hunnit med att besöka arbetsförmedlingen under veckan. Och det är konstaterat att jag är utskriven ur ungdomsgarantin den 8:e Februari. Men inte blev jag ledsen för det när jag med en gång skrivs in i jobbgarantin för ''vuxna'' vilket innebär 12 månaders utbetalning från försäkringskassan. Men om man mot all förmodan inte skulle få ett jobb inom ett år eller välja att plugga hamnar man i fas 3 av jobb och utvecklingsgaratin. Då måste du ut och arbeta och det är inte alls säkert att du har rätt till ersättning. Alltså har du ett heltidsjobb utan betalning. Så dit ska jag inte. Tur att jag kommit någon vart med vad jag vill göra. Och om jag nu skulle hitta något att göra så fryser dom mina månader och när jag blir arbetslös igen och skrivs in på arbetsförmedlingen, då är jag tillbaks i jobbgarantin, såvida jag inte använt mig av alla tolv månader..


En massa man ska hålla koll på. Men nu är min första sak att fixa ett nystartsjobb, sen till hösten ska jag ju förhoppningsvis börja plugga.

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!