Så underbart!

Shit vad jag är lycklig idag. Jag svävar på moln. Det är just dessa dagar som jag inte förstår dom som säger ''pengar har ingen betydelse'' Det har dom faktiskt. Kanske inte för att vara lycklig hela tiden, men för att underlätta en stor del av livet. Det här är den första månaden på hela mitt sk vuxna liv som jag helt klart kan försörja mig själv och samtidigt lägga undan pengar på mitt sparkonto. Jag kan även unna mig ett nytt skopar och lite nya kläder. Något sådant har jag nästan aldrig haft råd med, jo om jag sett till och sparat ihop under två - tre månader men inte annars.

För första gången kan jag också säga att jag bidrar till hälften med allt. Hyran framförallt som jag inte kunnat gjort under de åren vi varit tillsammans. Jag är så glad att jag vågade ta steget, steget från soc. För första gången är jag verkligen nöjd och stolt över att jag kan betala allt jag äger med egna vältjänade pengar. 

Även om det inte kommer vara så här så länge till, (eftersom jag bara har ett vikariat på Ur & Penn) så känner jag att det kommer lösa sig, jag kan spara pengar som jag kan använda de månader jag kommer få mindre. Men framförallt så fortsätter jag söka jobb och hitta den rätta utbildningen för mig. 

Och snart flyttar pappa hem, han kommer vara så nära. Det känns ganska otroligt. Och jävligt roligt. Det gör det nog för hela familjen faktiskt. Helt underbart. Awesome.

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!