Det här vill jag bli när jag blir stor...

Jag har under den senaste tiden funderat väldigt mycket kring studier och vad jag vill bli, eftersom jag inte kom in på utbildningen jag sökte.  Jag vill arbeta med något jag är intresserad av och verkligen brinner för. Därför tror jag nu att jag verkligen hittat något som jag vill bli. Anhörigterapeut med inriktning inom beroendeområdet. Jag tror det skulle vara något för mig. Har hittat två intressanta utbildningar. Den enda nackdelen är att det kostar väldigt mycket pengar. Men jag lägger hellre mycket pengar på något som jag med stor sannorlikhet vill jobba med hela livet än att kasta bort pengar på en utbildning som jag bara går för att ha något att göra för tillfället.

Imorgon ska jag sätta mig ner och mejla de olika skolorna jag hittat. Kan vara kul och höra om dom tror det skulle passa mig. Jag är ju som sagt en väldigt känslig person och att jobba med något sådant här kräver mycket tålamod och ett starkt psyke. Men det går om man verkligen vill. För sådant tror jag man kan träna upp. Det där med känsligheten alltså!

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!