Ungdomsarbetslösheten

Idag är en sådan här dag när jag är fullständigt irriterad på vad som skrivs i Piteå Tidningens kommentarer. ''Ungdomar är så lata, ungdomarna vill inte jobba dom sitter bara vid datorn hemma och spelar'' osv. Jag kan bli måttligt förbannad på att man drar alla över samma kant.

Visst är det så att det finns ungdomar som inte gör rätt för sig, som  inte vill jobba och som bara vill sitta och spela. Men fyfan, inte alla över en och samma kant. För mig känns det nästan förnedrande när vuxna människor klankar ner på en utan att veta fakta. Dom skulle kunna komma hem till mig och se vad jag gör varje dag.

Jag börjar dagen med min kopp té, framför datorn. Läser mejlen och går igenom jobbansökningar som måste skrivas om för varje företag. Det blir alltså ganska många ansökningar per dag. Jag kanske inte sitter i sträck åtta timmar/dag men jag ljuger inte om jag säger att jag åtminstone söker arbeten osv minst 40 timmar i veckan. Då ska man också räkna att jag går på coach samtal och möten på Lernia 1-2 gånger i veckan på ca 1-3 timmar. Och jag vet att det är fler ungdomar än jag som arbetar precis lika flitigt. Därför är det sjukt hur ''vuxna'' verkligen kan låta mot dagens ungdomar. Och hallå, vi lever fan inte på 60-70 talet längre. Världen och Sverige har utvecklats otroligt, nu lever vi på 2000 talet och det är nya tider. Kom inte och säg att det är samma tid som då!!!!

''Man måste flytta för att få ett arbete'' blablabla. Aldrig i livet, jag står för att jag aldrig skulle flytta. Jag skulle aldrig lämna min familj och mina vänner, så familjekär som jag är. Mitt liv finns i den här stan, min trygghet och jag trivs verkligen här. Aldrig att jag rycker upp hela mitt liv för ett arbete. Då studerar jag hellre och gör mitt för att kunna söka arbeten inom andra arbetsområden där det verkligen finns jobb. Det är kanske inte mitt drömyrke, men jag gör det för att kunna arbeta!

Tror fan i mig jag ska ha öppet hus hemma hos mig så ska ni ''vuxna'' nedklankande idioter få komma och se hur en dag här hemma går till. Jag arbetar säkert mer än vad en kommunalare gör, för dom minsann, dom har bara en massa fika raster!

(ber om ursäkt för mina ord men ibland blir jag så förbenat arg....)

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!