Otroliga människor

I början av veckan kom jag över tre nya bloggar medans jag satt och surfade som jag alltid gör. Alla tre har en väldig koppling till varandra. Jag har lusläst allt i en veckas tid på alla bloggar. Och jag känner mig verkligen otillräcklig. Oj vad man skulle vilja finnas till hand, hjälpa och stötta. Fast jag känner inte dessa personer, jag vet inte vem dom är. Bara att två stycken kommer från samma stad som mig och att en nu har tagit livet av sig.

Jag har fått en förståelse för de som är psykiskt sjuka. Förut har jag inte riktigt haft en inblick i hur det fungerar för en människa som har en psykisk sjukdom. Idag förstår jag verkligen det, efter att ha följt dessa bloggar förstår man. Bloggarna handlar om sorg, vrede, hat, och förtvivlan. För sig själv, för att ha förlorat någon man älskar men framförallt för att Sverige inte har en bra psykiatrisk vård att kunna erbjuda.

Flickor och pojkar som är sjuk i dagens sverige (som jag förstått saken) måste sitta inlåsta med brottslingar, som begått mord, våldtäkt etc. Kanske samma sort av människor som en gång förstört deras liv eller deras mående. Detta kan jag bara inte förstå!
http://utanattfalla.blogg.se/http://doden.blogg.se/http://fasterester.blogg.se/

Jag förundras också vilka människor det finns som verkligen ställer upp. Vilken historia och vilka människor! Att hjälpa en flicka som man från början inte känner annat än via en blogg det är så otroligt starkt gjort tycker jag. Det borde finnas fler av dom för det behövs i dag i Sverige. Hade de funnits fler av dem hade kanske världen inte sett ut som den gör idag.

Jag vill bara säga att jag blivit oerhört berörd av Er. Och jag tror Ni kan hjälpa många!
Sänder en tanke till Anna som valt att lämna sin plats här...

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!