Drömmer du om att göra karriär?

Min coach frågade förra veckan om man någon gång drömt om att göra karriär. Det var ingen i gruppen som svarade. Konstigt nog. För visst är det väl så att man verkligen vill göra karriär? De flesta kan jag iaf tänka mig vilja det. Jag vill absolut ha ett jobb, där jag kan klättra mig upp. Helst av allt skulle jag vilja vara allt i allo, kanske mest av allt bli min egen chef.

Jag vill vara en människa som har tusen bollar i luften. En person som verkligen inspirerar mig just nu är Blondinbella, tro det eller ej. Hon har ju trots allt blivit stor pga av en blogg som hon startade när hon var 14 år. Många kanske ser henne som en bimbo men det gör framförallt inte jag. Tänk, hon är tjugo år, äger flera bolag. Har skrivit en egen bok för att hjälpa tjejer till ett bättre självförtroende, startat ett eget klädmärke, föreläser om entrepenörskap och nu sist har hon startat en egen tidning. Hon har en dröm om att bli ekonomiskt oberoende. Hon är en otrolig förebild. Hon har tagit sig väldigt långt med bara sina drömmar. Om man bara hade hennes huvud med alla idéer och all go som hon har i sig. Då skulle man komma långt.

Jag hoppas att jag en dag kan bli som henne, tro och våga göra det jag kan.
Inte vara rädd för det man tror på utan istället köra gärnet på det man tror på.
Våga ta lite chanser och riskera något.
För jag tror det är då man verkligen kan vinna.


En bild som jag tog på Nolia i Piteå där hon var och föreläste under början av 2011.

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!