VALET 2010

Idag är dagen D, där det kommer bestämmas om Sveriges fyra år framåt och dess framtid. Visst det känns redan avgjort, varenda tidning man går in på står det att moderaterna (alliansen) kommer ta hem segern, det kommer bli en borgerlig regering, igen. Men jag hoppas för allt i världen att det inte blir så. Moderaterna står för de rika, och gynnar endast personer med en bra inkomst. De gynnar inte vi ungdomar som går på arbetsförmedlingen och effektivt söker jobb (dom få jobb som finns) ..

Vinner moderaterna idag/inatt/imorgon så kommer det inte ge mig någonting förutom ett helvete dom kommande fyra åren. Jag går på soc och har inte råd att försörja mig själv förutom sommar månaderna. För det finns inga jobb här i Piteå. Det tog mig tre månader att få pengar från arbetsförmedlingen från den dagen jag anmälde mig som arbetssökande. Nu får jag en summa på ca 2800 kronor och sedan måste jag söka socialbidrag för att ha råd med mat efter att hyran är betald. Och jag lever inte på socialen och skattebetalarnas pengar för att det är roligt, det är de värsta jag gör varje månad. Men jag är tacksam att den möjligheten finns för annars skulle jag idag stå på bar backe. Därför finns också en anledning till varför jag inte vill att moderaterna vinner detta val, för dom vill ta bort allt som handlar om bidrags Sverige.

Därför kommer jag idag att gå till vallokalen idag och rösta röd/grönt. Jag är inte socialdemokrat, men jag hoppas, för alla vi låginkomsttagare att Mona Sahlin tar hem detta val. Inte bara för det. Pensionen för dom äldre är väl något man inte förstått sig på de senaste fyra åren. Dom som jobbat hela sitt liv och gjort sitt i arbetslivet ska helt plötsligt behöva betala för att vara pensionär.. Nej kanske inte men ungefär så.
Måtte du ta hem segern Mona.

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!