MY STATEMENT

Har ju inte kommenterat valet så som alla andra i Sverige gjort. Men jag var inte direkt förvånad att alliansen sitter i fyra år till. Jag hoppas att dom hinner åstadkomma så lite som möjligt på de kommande fyra åren och att det sen blir socialdemokraterna som vinner nästa val. Ja egentligen hoppas jag dom åstadkommer lika lite som dom gjort. Men jobb får dom ju gärna skjuta till med. Alla de jobb dom lovade oss redan för fyra år sedan.

Såhär skrev Blondinbella i sin blogg
: ''Om det är något som är egoistiskt så är det er rögröna-röra där man ska leva som en parasit på andra. Det går inte att bygga ett samhälle på bidrag, på att ge människor pengar så att det blir ett alternativ till att inte jobba. Det är en björntjänst, ett sätt att få människor passiva och beroende av en stat som det dessutom om de röd-gröna vinner, kommer att sitta en kommunist i. Socialdemokraterna och vänstern driver ingen jäkla godhjärtat politik utan de bedriver en politik som får folk beroende av en stat. En politik som får svaga människor ännu svagare och ännu mer beroende. Godhjärtat är en politik som gör allt som går för att lyfta dessa människor och ge alla en möjlighet till frihet.''

För det första är jag absolut ingen svag människa bara för att jag lever på bidrag, jag gör det för att jag måste, inte för att det på något sätt är kul eller bekvämt för mig. Snarare är det ett helvete att gå till soc varje månad och beskriva alla sina utgifter. Det tror jag ingen skulle tycka som roligt.

Jag vill inte leva som en parasit på andra, det är absolut inte min mening. Och jag är så förbannat tacksam att den här chansen finns, för om ekonomiskt bidrag inte fanns skulle jag behöva bo i ett trapphus och inte ha någon mat på mitt bord. Och ja man är ju faktiskt egoistisk som moderat eftersom deras politik gynnar det rika och ökar klyftorna mellan människor. Jag ser det så här; jag röstar inte bara för mig själv, jag röstar för att alla ska ha ett lika värde. Vare sig man är rik eller inte. Det finns många med mig som lever som jag gör, på bidrag. Och jag röstar för dom. Jag är fruktansvärt glad att mina skattepengar kan glädja andra människor..
Och bara för att jag går på socialen betyder det ju inte att jag inte är aktivt jobbsökande. Det måste man vara om man överhuvudtaget ska få pengar för månaden. Du måste ha med dig jobbsökarpapper, papper från arbetsförmedlingen osv. Det går inte att undkomma detta. För att ha rätt till socialbidrag så ska du redovisa jävlat allt. Sen finns det alltid människor som inte vill jobba och lever på soc istället. Men blondabella kan inte dra alla över samma kant!



Förresten så är jag inte precis som blondabella, uppväxt med silverskeden i munnen, jag har inte de förutsättningarna som hon har haft i sitt liv. Jag har en pappa som är missbrukare och levt med en ensamstående mamma hela mitt liv. Jag har levt på existensminimum sedan den dagen jag föddes. Det gör jag även under sommar månaderna när jag har jobb, för att slippa gå tillbaks till soc. Nu har jag inte sökt ekonomiskt bistånd sedan april 2010 och det är otroligt skönt. Men jag tänker på mina medmänniskor som precis som jag, måste några ggr om året söka bidrag för att kunna överleva!

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!