Tv4 Nyhetsmorgon 2008

Någonting jag är väldigt glad och stolt över att jag gjort i mitt liv är att ha medverkat i tv 4 nyhetsmorgon oktober 2008. Det är fan två år sedan, kändes som om det var nyss.

Det hela började med ett mejl från en Annelie från tv4 som skrev så här; ''

Hej Evelina! Jag jobbar med Nyhetsmorgon Söndag TV4. Är du den tjej som 2005 gjorde en PS-film om hur det är att ha en pappa i fängelse? Jag söker nämligen kontakt med dig i så fall, för vi ska prata om ämnet i vårt program på söndag.'' Okej? tänkte jag. Efter 3 år så hör någon av sig till mig efter min kortfilm som visades i svt 2005. Dom har sett mig, hört min historia och kommit ihåg mig. Det fanns ett telefon nummer i mejlet som jag genast ringde upp men med en fruktansvärd hjärtklappning....


Därefter fick jag berätta min historia och jag frågade pappa om han tyckte det var okej först, och ja det var de. Grejjen var den att jag inte ville åka till Stockholm själv eftersom jag hatar att åka långt bort hemifrån själv där jag inte känner någon. Först tänkte jag ta med Marielle men i slutändan var det mamma som fick åka med. Efter att hon på tv4 hade pratat med sin chef fick alltså mamma följa med.




Vi åkte till Stockholm en lördag eftermiddag, fick flygresa och hotell av tv4. Jag förstod inte vad jag hade tackat ja till egentligen tror jag. Men jag tänkte inte på mig själv, jag tänkte på alla barn där ute som haft de som jag som behöver se att man inte är ensam. Jag skulle ha haft någon som talade om det för mig när jag var mindre. Nervös i flera dagar före men dagen var kommen...


Vi bodde i centrala Stockholm, lördagen tillbringade vi på stan och senare åt vi middag på en Grekisk Restaurang jag och mamma. På söndagsmorgonen vid klockan nio var det dags att åka mot Tv4 Huset och en taxi hämtade upp oss..



Vad stort tv4 huset är, verkligen! Maffigt. Vi togs emot av en trevlig tjej som visade oss snabbt runt men sen var det dags att sätta sig i sminkstolen. Jäklar vad smink jag hade på mig, flera lager! Men vackert blev det också i tv, tycker jag själv. Från början var det tänkt att inte mamma skulle medverka i programmet men efter många om och med och tillfrågelser från tv4 så bestämde hon sig för att också vara med. Så hon satt brevid mig, vilket kändes mycket tryggare, jag darrade dock som ett asplöv. Och mamma hann dessutom sitta i sminket med Andreas Carlsson (idol jurymedlem)




Programledare var söta Tilde De Paula och hon är väldigt kort i verkligheten! Och jag som hade skyhöga skor. Tv inslaget gick bra, det blev mycket prat om pappa och känsligt för mig, jag är inte så van att prata om dessa känslor bland annat folk men ändå vill jag dela med mig. Det kom några tårar men dom försökte jag svälja så snabbt som möjligt. Det var otroligt häftigt att vara med om en sådan här upplevelse. Speciellt att se  hur det går till på tv4 nyhetsmorgon. Studion var ju precis brevid nyhetsdisken som vi ser på tv4 nyheterna varje dag! Efter sändningen fick vi lunch i tv4 matsalen och där diskuterade vi alla tillsammans som medverkat i programmet. Trevliga tjejer som medverkade, en jobbar på Bryggan i Sthlm och en var socionom eller professor av något slag. Kom inte riktigt ihåg.


Det bästa av allt var nog när jag satt mig på planet, då kommer det fram en Flygvärd och säger ''Visst var det du som medverkade i tv4 imorse? Jag önskar det fanns fler som dig. Här får du en kanelbulle'' Haha! En gratiskanel bulle och en supersnäll flygvärd. Åh, jag hade i alla fall åstadkommit något. Det fick jag också veta när jag kom hem och läste igenom min mejl. Där hade tv4 skickat in alla kommentarer som kommit till programmet.




 

Kommentarer jag fick efter programmet:


''Heeej... Jag skulle bara vilja säga till evelina att du rockar.. För att det är nog inte många som vill och orkar berätta om en sån stark händelse i tv och allt. Starkt gjort!!!
GOOO GIRL!!! det finns bara ett ord för såna som evelina girl power!!! =)
Önskar dig all lycka till.   Mvh: skåningen tobbe.''


''Jag blev väldigt berörd av tjejen vars pappa suttit i fängelse. Kram Malin''


Jag har kvar alla mejl, bilder och minnen från detta. Något jag är stolt med och


Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!