FRIDAY

Äntligen fredag igen. Inte för att det spelar någon roll, jag har ju i stort sett helg varje dag i veckan. Och idag är det en rolig fredag eftersom det är löningsdag. Fick en chock när jag kollade kontot, hade aldrig trott att det var så mycket jag hade jobbat. Plus att jag väntar pengar från Försäkringskassan men dom kommer nog inte förens till veckan. Jag har i alla fall konstaterat att jag troligtvis inte kommer behöva gå till soc förens i januari nästa år. Kan ni förstå min lycka? Jag har försörjt mig själv i nio månader av tolv, för första gången i mitt (snart) 20 åriga liv. Det känns fantastiskt skönt att kunna göra det och stå på egna ben. Och för första gången har jag också lärt mig vara sparsam. Det om någonting är ju viktigt att kunna!
Visst hade det varit ännu roligare att lägga dessa tusentals kronorna på körkortet. För det hade liksom varit mer än betalt nu ifall jag hade lagt pengarna till de istället.. Men så är det om man går och får ekonomiskt bistånd. Du får inte ha levt över normen och det ska redovisas tre månader när du går dit igen. Så det känns lite surt men jag har visat att jag inte är beroende av staten längre. I alla fall några månader till..
Nu ska jag ta mig en promenad till farmor och se hur hon har det. Efter det ska jag göra något så roligt som att handla hem mat. Det värsta jag vet när man bara känner att pengarna rinner mellan fingrarna.. Men mat är ju i och för sig det viktigaste man kan lägga pengarna på! Dock önskade jag att man var mer ekonomisk när man handlade ;-)

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!