MOT CITY

Alldeles strax ska jag bege mig mot stan, ska bara invänta bussen. Orkar inte sätta mig på cykeln och vet inte om jag är redo för det ännu. Operationssåret vill ju inte till att läka så jag ska ta det så lungt jag bara kan. Och det är inte lätt, tycker inte om att bara sitta eller vila, jag gillar att ha tusen järn i elden.

Och det ska jag ha idag, först in till affären och handla till den goda maten jag ska göra idag. Ugnsbakad lax med potatis och en kall sås med creme fraiche, rödlök och stenbitsrom. Mmmm, hoppas Michael gillar det bara för han är inte så mycket för fisk. Imorgon blir det kotletter med potatis. Har aldrig gjort dessa maträtter själv förut men jag ska försöka i alla fall...

Till apoteket och handla mer plåster så jag kan lägga om såret och hålla de rent, till moster med maten som mamma skickade med mig igår och sist men inte minst, gå upp till farmor och säga hej. Tusen järn i elden var det ja! Här har vi minsann inte tid att ta det lungt..

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!