I'M BETTER NOW

Nu börjar man bli på bättringsvägen. Så skönt att slippa ligga på sjukhus för det var verkligen inte roligt. Och ingenting man förväntar sig skall hända den veckan man ska fylla 20. Jag hade i alla fall tur att jag fick komma hem en dag före min födelsedag. Fast någon speciellt rolig 20 års dag blev det inte eftersom jag varken fick i mig tårta eller kunde göra något annat än att sitta/ligga i soffan.. Men min födelsedagsfest och släktkalaset är ju flyttat fram till den 30:e och då ska jag förhoppningsvis vara någorlunda bra, bortsett från att jag inte får bära något tungt den kommande månaden heller.. Det är för att förhindra bråck.

I måndags tog jag även bort stygnen och det var det mest äckliga jag varit med om. Hela såret hade inte läkt därför forsade det ut vätska och såg ut ungefär som blod. Det var riktigt vidrigt och läskigt. Men jag har kvar en infektion i kroppen så troligtvis får jag fortsätta med penicillin ett tag till även om sista dagen egentligen är idag. Totalt 9 stygn hade jag och det gjorde gode ont när hon slet bort dom. Men förhoppningsvis om läkningsprocessen nu fortsätter som den ska kommer jag inte ha så stort och synligt ärr (även om dom la de tvärs över magen) Helst hade jag velat ha ett bikinisnitt men det går inte när det är akut!

Nog om sjukdomsprat. Idag ska jag iväg och träffa storasyster som jag inte sett på över två och en halv vecka eftersom hon varit borta på äventyr! Men äntligen så har jag någon att surra med :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!