Blindtarmsinflammation

Som jag för det mesta brukar skriva ''det var ett tag sedan jag skrev här'' .. Så är det väl nu också men grejen är den att jag faktiskt har en mycket god anledning till dålig uppdatering. Visst man kan blogga från mobilen men fifan det har jag inte ens tänkt på.

Onsdag morgon den 29:e september vaknade jag klockan åtta på morgonen. Ovanligt för att vara mig kan man säga! Jag började därefter kräkas och få fruktansvärda magsmärtor och trodde - wiho, jag har magsjuka! , inte så kul men det kändes så i alla fall. Men efter att ha stått ut i en hel natt och till torsdag kväll så var det kört, jag orkade inget mer. Så upp på akuten och därifrån gick det grymt fort. Jag hann knappt vara med så satt jag i ambulansen på väg till Sunderbyn! Dom misstänkte att jag hade blindtarmsinflammation. Och ja, så var det efter många undersökningar av flera läkare. Efter ett besök hos en barnmorska på sjukhuset så var det även grönt att jag inte var med barn.

Sen opererades jag torsdag kväll klockan ett på natten. Och blindtarmen sprack så jag fick lite ondare än vad man vanligen har vid ett sådant ingrepp.. Det var i alla fall en befrielse att det var gjort. För det gjorde så mycket ondare före ingreppet än efteråt. Men såklart har jag ont än idag, dom har ju trots allt snittat mig i magen..

Nu har jag ingen blindtarm och alla säger att; Nu kan du resa hur mycket som helst utan problem!!! Jaha?,  säger jag då. Det var då inte värt det bara för att kunna bestiga berg och dalar. Det är (utan att ljuga) det värsta jag varit med om i hela mitt liv.

Efter fem dagar var jag hemma (i måndags) efter att jag gråtit mig ut ur sjukhuset. Skulle egentligen stannat kvar men det orkade jag ju inte. Inte kul med sjukhus, inte alls!! Så fort jag kom hem blev jag också mycket piggare. Skönt. På måndag åker stygnen och jag gruvar mig redan..

En bild på mitt tjocka mage som nu är uppsvullen och eländig!

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!