Dö inte i förtid!

Det blev en väldigt jobbig eftermiddag.. Hade önskat att den inte blivit det men ibland får man bara inte bestämma. Min favorit, mormor, är sjuk och det känns i hela hjärtat. En person som jag älskar så fruktansvärt mycket. Hon är ju en av dom två personerna som alltid funnits i mitt liv, hon & mamma.

Vi åkte till Jävre igår och skulle hjälpa henne julpynta men hon orkade inte. Jag har aldrig sett henne så färdig.. Hon orkade knappt hålla i ett strykjärn och stryka gardiner. Då är det illa, det är illa när man inte orkar mer.. Det är tråkigt att se hur alla gamla människor blir sjuk, för det vill man ju inte att dom ska vara. Tänk om man kunde få vara frisk till den dagen man lämnar det här livet..

Igår sa jag till mormor; Ta det nu lungt jag vill inte att du ska dö i förtid, ta inte ut dig i onödan. Då sa hon bara; Men Evelina, just nu lever ja på övertid!!


Hon kände nog igår redan att inte allt var som de skulle,
typiskt att alla gamlingar ska vänta tills det nästan é för sent..
Nåja, hon är på sjukhuset nu tack och lov.
De rätta stället om man behöver hjälp!

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!