Mamma, pappa & mormor

Dag 3, Mina föräldrar.

Vi har kommit till den dagen när jag ska berätta om dom människorna som skapat mig och gjort mig till den jag är idag. Som alla säkert redan vet har jag vuxit upp tillsammans med min mamma utan pappa pga hans missbruk.



Mamma har verkligen gett mig den uppväxt som varje barn borde få. En uppväxt med kärlek och värme. Omtänksamhet och ärlighet. Jag har inte fått allt jag pekat på utan jag har levt på kärlek. Hon har stått vid min sida under åren i skolan när jag blev mobbad av både lärare och elever.. Det om någonting måste vara en förälders mardröm. Men hon gjorde allt för mig och gav sig inte förens jag hade det bra igen. Vissa kanske tycker att hon gjort konstiga val gentemot pappa men idag förstår jag varför han inte funnits i mitt liv. Och jag är så tacksam att jag har blivit besparad så mycket sorg. Så det ska hon ha en eloge för och inte något annat. Hon gjorde det hon trodde var bäst för mig och det var de verkligen..Jag har vuxit upp i ett tryggt hem och fått en stabil grund till mitt liv och det är jag oerhört tacksam för idag.



Pappa visst har jag saknat honom så otroligt mycket. Det har gjort så ont inom mig att veta att han hellre lever för andra saker än för sina barn. Tro det eller ej men han har faktiskt (även fast han inte varit med under min uppväxt) gett mig mycket på sitt sätt. Jag har lärt mig otroligt mycket, kunnat välja mina vägar tack vare honom och kanske blivit just den jag är idag. Han har fått mig att inse att droger & alkohol aldrig kommer att bli en stor del av mitt liv. Jag dricker alkohol men ibland måste man tänka efter vart man kommer ifrån, att man kanske inte kan vara ute och festa varje helg, man kanske inte ska dricka så mycket utan ta det lungt.. Han har visat mig en ödmjukhet jag inte sett många människor ha, han är kärleksfull och fantastisk när han är nykter. Och jag har fått två underbart fina år med honom under den tiden han var drogfri. Även om jag sitter här och är ledsen att han dricker igen så kan jag ändå glädja mig åt de minnen som jag har med honom. Allt som jag drömde om som liten gick ju en dag i uppfyllelse och jag fick uppleva det till slut. Så om den tiden är slut för alltid ska jag inte vara olycklig utan bara njuta av allt jag fick uppleva med honom!

Sedan har jag fått ta många slag (inte bokstavligt talat) för att mina föräldrar valt fel väg i livet. Barn har kränkt mig, vuxna har ansett att jag inte är lika mycket värd som andra barn och vissa har bara kollat snett och snackat skit om mig och min familj. Men en sak är säker och det har jag tänkt mycket på; Jag skulle aldrig någonsin vilja byta ut dom föräldrar jag har, aldrig mot någonting i hela världen. För det är dom som skapat mig och gjort mig till den jag är idag. Och det vill jag såklart inte ändra på. Jag kan säga att jag är otroligt stolt över både mamma & pappa och vad dom åstadkommit hittills.

Mormor borde egentligen också få va med här. För hon har varit som en förälder för mig. Hon har alltid varit min stöttepelare när mamma kanske inte varit det. När jag blev arg och ledsen på mamma eller bara kände äääh! då fanns alltid mormor. Jag känner inte många som har en sån kontakt jag har med min mormor men jag tycker det är fantastiskt och jag är så glad att få haft henne i mitt liv och jag hoppas fortfarande hon är med många år till!!!

Kommentarer
mamma

Åh vad fint du har skrivit om oss, älskar dig min lilla tjej, från tårna till hårfestet, men mest för det som finns inuti dig, ditt stora varma härliga hjärta



Blogg: http://lulecarola.blogg.se/
2010-12-02 @ 23:30:12


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!