Från Carola till Eminem .. !

Dag 14 - Musik jag tycker om.

Jag lyssnar väldigt mycket på musik och det har jag nog alltid gjort. Musik för mig är någonting att falla tillbaks på om man har det lite jobbigt. Det skingrar tankarna och man kan slappna av. För mig är det texter i musiken som jag fastnar för annars är det inget speciellt. Låtar som spelas på radion om och om igen tilltalar mig inte men det är för att de flesta är likadana och såklart spelas dom ju sönder när man hör dom igen och igen... Jag lyssnar mycket på svensk äldre musik. Tex som Mikael Wiehe, Björn Afzelius och många andra. Lasse Stefanz har jag nog lärt mig lyssna på tack vare farmor & pappa men vissa texter dom har tilltalar mig verkligen. Som yngre älskade jag Carola och hon var antagligen min största idol. Fortfarande är hon otroligt musikalisk, enligt mig. Eminem har också funnits länge i mina spellistor, sen tonåren och han är nog en av de bästa låt skrivarna jag vet. Sedan är jag svar för Christina Aguilera men hennes texter är inte alltid på topp. Tina Turner har också alltid varit maffig och cool! Här får ni några smakprover!

EMINEM


BJÖRN AFZELIUS


MELISSA HORN


LASSE STEFANZ

CAROLA

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!