Palt & Chokladfudge med juleskum!

Då var vi inne på Dag 2 av min lilla utmaning och nu är det dags att berätta vad jag ätit idag! Tro det eller ej, men det är en historisk dag i mitt liv...

Jag har lagat Pitepalt för första gången i mitt liv. Hur många 20 åringar kan laga palt egentligen? Jag fick godkänt av Michael, Kristofer & mamma så jag anser det som lyckat. Och det är en av de enklaste maträtter man kan göra! Gott ;-)

Till efterrätt gjorde jag ''julgodis'', chokladfudge med tomteskum!

Väldigt enkel att baka. Du smälter 200 gram smör i en kastrull. Klipper tomteskummen i bitar (ca 2 påsar) med en sax. Sen sätter du ner dom i kastrullen med de smälta smöret. Tillsätter 3dl strösocker och 2 dl grädde, koka upp på svag värme under omrörning i tio minuter och ta bort från plattan. Till sist lägger du ner 200 g blockchoklad (mörk eller ljus spelar ingen roll) men kom ihåg att dela chokladen i småbitar. Rör om i kastrullen tills chokladen smält, sedan häller du smeten i en form med ordentligt smörat smörpapper. Ställ in i frysen tills de stelnat och skär upp till små bitar (blir rätt mastigt) Gott som tusan och skitenkelt!!

Kommentarer
mamma

ja de var jätte gott, roligt att du också gillar att laga mat, har mamma kanske inspererat dig under uppväxten????? Älskar dig gumman



Blogg: http://lulecarola.blogg.se/
2010-12-02 @ 09:50:41
Anna

Det där julgodiset lätt väldigt gott! :}



Blogg: http://mydearsweetdiary.blogg.se/
2010-12-02 @ 19:40:17


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!