EN STOR BESVIKELSE

Dags att uppdatera. Nu blir det Dag 25 som jag ändrat till ''Julafton''.
I år firade vi jul hos min morbror Leif. För första gången. Det var jättetrevligt till en början men en person förstörde hela kvällen genom att fälla världens kränkande kommentar om min tidigare skolgång. Min mamma såg inte till att jag fick byta skola för att jag inte var bra på matematik och den jäveln som ens kan säga en sådan sak är otroligt trög i hela huvudet. En person som jag för alltid har tappat förtroende till och som jag verkligen inte räknar till min familj längre.

Om du hade läst utredningen från Skolverket, suttit på möten tillsammans med min mamma som förövrigt vid ett tillfälle hade I & J vid sin sida, då hade du inte fällt kommentarer som  innebär att jag bytte skola för att jag är sämst i matematik.

Fast så här var det, jag var inte lika mycket värd som andra barn. En gång fick jag sätta mig i hallen och räkna matematik själv för att läraren inte ville att jag skulle störa dom andra barnen. Jag sa då inte ens ett ord, alla lärare har alltid sagt att jag är tystlåten och tar inte mycket plats. 

En dag skulle jag gå hem efter ett samtal med rektorn, som skrek så högt åt mig än min egen mamma aldrig gjort. Jag hamnade i chocktillstånd och visste inte vad jag skulle göra. Enligt henne var allting som hände på skolan endast mitt fel. Det kunde vara saker som jag inte ens varit med om, jag hade lika gärna kunnat ligga hemma sjuk men fick ändå skulden. Men jag fick inte gå hem. När mamma kommer och ska möta upp mig ser hon en kvinnlig lärare dra mig i armen uppför trappen mot min vilja.

Det är bara en del av vad som hänt. I nästan två år fick jag stå ut tills det beslutades att jag skulle byta skola. En av de som beslutade detta var en barnpsykolog på BUP och jag tror inte han hade fel. Jag tror inte jag satt där i förtvivlan och ljög, jag tror heller inte att mina nära & kära har läst papper från utredningen som inte stämmer. Och där står det framförallt inte att orsaken till att Evelina böt skola var pga att hon var dålig i matematik.

Tro mig, jag är jävligt dålig i matte men det har ingenting men saken att göra. Ska även understryka att min skoltid på Pitholm gick som en räls. Jag var precis som vilken ungdom som helst, kanske inte trivdes med alla lärare men vem gör det. Jag klarade även gymnasiet och fick sjuhelvetes bra betyg.

Men jag har lärt mycket av det här, att vuxna människor kan vara fruktansvärt elaka. Och det är precis vad den personen är som fällde denna kommentar. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta när jag fick höra kommentaren. Om han visste hur mycket jag gått igenom och fått kämpa för att orka le efter det som hände. Om han visste hur jävla jobbigt det är att bli straffad för att ens föräldrar har gjort så mycket snedsteg i livet. Om han visste hur fan det är att bli anklagad för saker man aldrig gjort och inte kunna försvara sig.

Jag säger bara fyfan, vilket släkte man kommer ifrån!

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!