En riktigt vit jul!

Dag 20 – Den här månaden.
Är helt klart den bästa tiden på året! December månad, 1:a 2:a 3:dje och 4:e advent, åh vad mysigt! Tända ljus, plocka fram alla ljusstakar, stjärnor, dukar, julgardiner och tomtar. Även om det innebär stress för andra så är julen en fridfull tid för mig. En av de få månader jag kan varva ner, sitta vid de tända ljusen och dricka glögg i timmar.. Rimma på julklappar, klura ut vem som ska ha vilken klapp.... Visst är december och julen bara bäst?

Julen för mig har alltid handlat om kärlek, värme och umgås med släkten och familjen. Vi skrattar alltid. Och den enda som blir lite vinglig är troligtvis morfar. Annars är det aldrig någon som dricker sig full eller överhuvudtaget dricker alkohol. Jag är glad att mina julaftnar (stavning??) inte handlat om alkohol. Det har verkligen varit barnens tid i våran familj och för mig kommer det nog fortsätta vara så. Tycker att det är hemskt att vuxna super sig full samtidigt som dom firar jul med sina barn. Förstår inte de föräldrar som missunnar sina egna barn en lugn och fridfull jul. För det är något varje barn borde få. Tänk vad många i skrivande stund som har ont i magen för att dom vet att mamma & pappa kommer vara stupfull under julen... Nej huvva, alla tankar går till dessa barn nu under julen!



Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!